Benim İçin 2020

Hümeyra Büşra
3 min readDec 25, 2020

--

Seneye başlarken her şeyden habersiz kendime ilk kez yıllık hedefler koymuştum. Bunların ne kadarını gerçekleştirebildim, yılın eksileri-artıları neler oldu diye bir düşünüp, benim 2020’mi değerlendirdiğim bir yazı yazmak istedim.

Bahsettiğim hedefler arasında kitap okuma, dizi/film izleme, yazı yazma, IELTS puanı alma ve Japonca’ya başlama gibi çeşitli başlıklar vardı. Bunlara ek olarak hayaller de kurmuştum; olabildiğince gezip görmek, sene başında elime yeni ulaşan gri pasaportumla fırsat buldukça seyahate çıkmak gibi. Çok fazla uzatmadan başlıklar üzerinden bu sene neler yapmışım bir göz atalım.

Ne Okudum?

Daha çok roman ağırlıklı 50 adet kitap okudum.

Kitapları seçerken ülkelere göre okuma yapmaya gayret ettim. Çin, Japonya, İngiltere, Almanya ve Türkiye bu sıralamada başı çeken ülkeler oldu.

Bu yıl beni en çok etkileyen yazar Yu Hua oldu. Yaşamak kitabı ise hayatımda en çok etkilendiğim kitap oldu desem yanlış olmaz.

Okumaktan ve tanışmaktan keyif aldığım yazarlarsa Jane Austen ve Sabahattin Ali oldu.

Yalnızca 9 tane kendi alanım Psikoloji içerikli kitap okudum. Bunlar arasında en beğendiğim ve herkese tavsiye ettiğim Jonice Webb’in Boşluk Hissi eseri oldu. Düşünce yazıları, didaktik ve öğretici metinler noktasında eksik kaldım bu sene. Ancak, her ne kadar okumaya gayret etsem de bu yıl böyle metinleri kafam almadı. Olmayınca da zorlamadım ve bana keyif veren kitap tarzlarına yöneldim.

Ne İzledim?

Sene boyunca 48’i film, 22’si dizi olmak üzere 70 tane dizi/film izledim.

Diziler arasında Fleabag, Giri Haji, Shougun ve Queen’s Gambit beni çok etkiledi.

Filmler için Parazit, To Live ve Honeyland beğendiklerim arasında başı çekti.

Ne Yazdım?

Yazma noktasında hayatımın en güzel ve unutamayacağım yılını yaşadım. Toplamda 6 yazı yazdım. Japonya ve Psikoloji sevdamı birleştirerek Nihayet Dergi için 4 yazı kaleme aldım. Elhamdulillah bu yazılar sevildi ve takdir edildi. Öyle ki bir tane içeriğim (hikikomori) ALES’te soru olarak karşıma çıktı 😊 Diğerleri çeşitli platformlarda paylaşıldı. Seneye daha disiplinli bir şekilde yazmaya devam edeceğim inşallah.

Yazılarımdan bazılarına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz;

IELTS

Bu yılki hedeflerim arasında IELTS’ten yeterli bir puan almak vardı ve bir buçuk aylık çalışma ile, hedeflediğimin altında olsa da, iyi bir skor olan 7’yi alarak IELTS defterini kapattım. Çalışma sürecinde yalnızca sınava odaklanmak istediğim için kitap ve filmlerden uzak durdum. Bu da hedeflerimin biraz gerisinde kalmama neden oldu.

Abbas Yolcu

Pandemi başlamadan önce kısa bir Güneydoğu Anadolu Gezisi (Diyarbakır, Mardin) benim için yılın ilk gezisi oldu. Gidiş-dönüş Güney Kurtalan Ekspresi ile 20’şer saatlik yolculuk yaptım. İlk kez bu kadar uzun saatler tren yolculuğu deneyimledim, harikaydı. Yazın Kastamonu’yu keşfedebildim ve geçen yıl bayılarak birkaç gün kaldığım Sinop-Gerze’ye yeniden uğradım. Amasya bu yıl ilk kez gördüğüm yerlerden oldu. Gri pasaportum evde hepimiz gibi yattı ne yazık ki. Yurt dışı seyahatine çıkamadım.

Başka Sürprizler

Bu yıl uzun bir aradan sonra Ankara’da yerleşik hayata geçtim. Kendime ait bir evim, eşyalarım oldu. Herkesin zihnindeki Ankara’nın dışında yemyeşil bir muhitte, tam istediğim noktada yaşamaya başladım. Bu vesile ile kütüphane ile olan bağımı daha da güçlendirdim.

Yakın ilişkiler kurmaya pek ümidim olmadığı zamanda iki güzel dost kazandım; Ebru ve Sevde. Onlarla yaptığım uzun sohbetler benim için bu yılın en değerli kazanımlarından oldu.

Freelance çalışma deneyimi (upwork) ile ilk uluslarası işimi alarak dolar kazandım.

Uzun zamandır ertelediğim Japonca’ya başladım. İlk alfabe Hiragana’yı bitirdikten sonra nefes almak ve bu kararı yeniden düşünmek için mola verdim :,)

“İyi Ki Yaptım” Dediklerim ve Belki Birkaç Tavsiye

Bu sene telefonumdaki tüm bildirimleri kapattım. İnanın bu ufacık görünen adım zamanı verimli kullanma noktasında çok büyük bir etkiye sahip.

Zaman zaman sosyal medya hesaplarımı dondurarak bir nevi sosyal medya detoksu uyguladım.

Sosyal medya hesaplarımda, özellikle Twitter’da, görmekten rahatsız olduğum içeriklerden uzak durabilmek için bazı kelimeleri sessize aldım. Bu hareket bir nebze de olsa bana kontrol ve irade hissi verdi, şiddet-istismar vs. gibi içerikleri görmemi engelledi.

Pandemi sürecinde online kitap satışlarında patlama olsa da ben bu yıl “sahip olmak” yerine “olmak”ı tercih ederek halk kütüphanesinden elimden geldiğince faydalandım. Her hafta en az bir kez uğrayarak kitap ödünç alma sistemi ile listemdeki neredeyse 40 kitabı bu şekilde okudum. Alanımla ilgili olan kitapları satın aldım.

Roman seçerken ülke edebiyatları özelinde devam etmek ülkenin hem tarihini hem kültürü anlamak açısından oldukça verimli. Kitabın ardından filmi varsa izlemek, o ülke hakkında veya kitapta geçen bir konu ile ilgili belgesel izlemek tüm bilgileri pekiştiriyor. Seneye roman seçerken bu yolu mutlaka takip edeceğim.

--

--